Kategorijas

Laika ziņas
Rīga

Nakts, 18.07.2018
 +21..+23 °C
Vējš:  ZA, 4 m/s

Rīts, 18.07.2018
 +23..+25 °C
Vējš:  ZA, 4 m/s

Diena, 18.07.2018
 +28..+30 °C
Vējš:  ZA, 4 m/s

Vakars, 18.07.2018
 +25..+27 °C
Vējš:  ZA, 3 m/s

Citas prognozes

EkonomikaLDz vadītājs: Ķīnas kravu piesaistē Latvijai par labu nāk Eiropas noslogotā infrastruktūra

Kamēr konteinerkravu apjoms starp Eiropu un Āziju katru gadu dubultojas, infrastruktūras kapacitāte teju nemainās, tāpēc dzelzceļa nozarei sadarbojoties ar ostām un jūras līnijām, Latvija var kļūt par labu izvēli klientiem, sacīja VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Bērziņš uzsvēra, ka Latvijai jāizmanto situācija, kāda izveidojusies, proti, konteinerkravu pārvadājumi katru gadu dubultojas, bet infrastruktūras uzlabojumi netiek pieaugumam līdzi. «Līdz ar to maršruts, kas bija izveidots caur Brestu, kur pašlaik iet cauri 5000 vilcieni gadā, būtībā ir sasniedzis savas kapacitātes augšējo punktu. Tādējādi klientiem jāmeklē, caur kurieni viņi savas kravas var nogādāt galamērķī tādā pašā laikā un cenā. Un te ir Latvijas iespēja,» sacīja Bērziņš.

«Tas, ko mēs varam piedāvāt, ir kapacitāte un ātrums,» viņš piebilda.

Runājot par šodien Rīgas brīvostā sagaidīto konteinervilcienu no Ķīnas pilsētas Urumči, Bērziņš atturējās nosaukt precīzu nākamā vilciena sagaidīšanas laiku, bet norādīja, ka tiek turpināts darbs ne tikai pie nākamā vilciena, bet arī regulāru pārvadājumu izveides. «Tas ir smags darbs, ko iespaido daudzi apstākļi, līdz ar to arī regulāru pārvadājumu uzsākšanas laiku nenosaukšu, tomēr esmu pārliecināts, ka vienā brīdī varēsim paziņot par regulāru pārvadājumu uzsākšanu,» sacīja LDz vadītājs.

Kā ziņots, septembra beigās no Urumči pilsētas Ķīnā tika palaists pirmais Kazahstānas Dzelzceļa organizētais konteinervilciens maršrutā Urumči-Altinkola-Rīga-Roterdama. No Rīgas uz Roterdamu krava tiks nogādāta, izmantojot jūras savienojumu.

Iepriekš Kazahstānas vicepremjers Askars Mamins Rīgā tiekoties ar Bērziņu norādīja, ka Kazahstāna izvēlējusies Latviju par galveno kravu loģistikas un distribūcijas centru Baltijas valstīs. Mamins norādīja, ka, ņemot vērā konteinerkravu apmēra palielināšanos Kazahstānas dzelzceļa sistēmā, līdz 2020.gadam Latvijas virzienā konteinerkravu apmērs varētu veidot 200 000 konteineru vienību ar iespējamu apmēra palielināšanu.

Publicēts: 16.10.2017 16:34 [-0:+0]
Atslēgvārdi: dzelzceļš, Eiropas Savenība, infrastruktūra, Ķīna, Latvija, piesaiste


Lasiet vēl

dzelzceļš

LDz kopā ar Baltkrievijas dzelzceļu izstrādās jaunu ekspresvilciena piedāvājumu operatīvai kravu aps 03.10.2017 16:39

Ķīnas kravas pa dzelzceļu Latvijai aizvien iet garām 02.10.2017 16:31

Eiropas Savenība

Makrons: Polija nostājas pret Eiropas interesēm 25.08.2017 16:35

Juščenko: Eiropā veidojas jauns dzelzs priekškars 22.08.2017 16:21

infrastruktūra

Infrastruktūrai un zemniekiem Latgalē plūdu nodarītos zaudējumus lēš miljonos € 29.08.2017 16:28

Vanags: Rīga pašlaik ir kā uzblīdis virtulis ar tukšu vidu 30.06.2017 09:25

Ķīna

«Jaunais zīda ceļš»: Ķīnas ekspansija vai biznesa projekts? 02.10.2017 16:36

Ķīnas kravas pa dzelzceļu Latvijai aizvien iet garām 02.10.2017 16:31

Latvija

Latvijas preču eksports astoņos mēnešos audzis par 9,6%; imports - par 16,1% 10.10.2017 16:27

Pēc iedzīvotāju ierosinājuma izstrādāti pieci nerakstītie ceļu satiksmes likumi 10.10.2017 16:20

piesaiste

Belte uzskata, ka skaidri jānosaka sponsora tiesības un pienākumi 05.09.2017 16:37

Ar papildu maksājumu palīdzību plāno piesaistīt mediķus darbam ārpus Rīgas 21.03.2017 15:13