Kategorijas

Laika ziņas
Rīga

Nakts, 27.05.2018
 +15..+17 °C
Vējš:  DA, 2 m/s

Rīts, 27.05.2018
 +19..+21 °C
Vējš:  D, 1 m/s

Diena, 27.05.2018
 +23..+25 °C
Vējš:  ZR, 4 m/s

Vakars, 27.05.2018
 +18..+20 °C
Vējš:  ZR, 3 m/s

Citas prognozes

EkonomikaDramatiskā situācija tranzītā. Vai varam atļauties dzelzceļa elektrifikāciju

Šodien Rīgā spriedīs par plānoto Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu, pavēstīja diskusijas organizatori. Diskusija «Dramatiskā situācija tranzītā. Vai varam atļauties dzelzceļa elektrifikāciju?» notiks no plkst.12.30.

Pasākumā piedalīsies ekonomists ar astoņu gadu pieredzi Eiropas Komisijā Gatis Eglītis, Eiropa Parlamenta deputāts Roberts Zīle, transporta nozares eksperts Tālis Linkaits, AS «Latvijas dzelzceļš» viceprezidents Aivars Strakšas, «Rīgas tirdzniecības ostas» valdes priekšsēdētājs Ralfs Kļaviņš, auditorkompānijas «Ernst&Young» partneris Andris Lauciņš, bankas «Luminor» ekonomists Pēteris Strautiņš, BATL prezidente Inga Antāne, kā arī Latvijas Bankas pārstāvis.

BATL pārstāv vairākus Ventspils brīvostā strādājošus tranzīta un loģistikas nozares uzņēmumus. Organizācija jau iepriekš kritizējusi un aicināju atcelt elektrifikācijas projektu.

Kā ziņots, «Latvijas dzelzceļš» 28.aprīlī Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā iesniedza Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta pirmā posma īstenošanas pieteikumu.

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija kā nozīmīgs transporta nozares attīstības projekts ir iekļauta Nacionālajā attīstības plānā 2014. līdz 2020.gadam un Transporta attīstības pamatnostādnēs šim pašam periodam. Tās pirmajā posmā paredzēts elektrificēt dzelzceļa tīklu no Daugavpils un Rēzeknes iecirkņiem Rīgas virzienā, veicot elektrifikāciju ar 25 kilovoltu (kV) maiņstrāvas tehnoloģiju, tajā skaitā rekonstruējot esošo elektrificēto dzelzceļa tīklu un aizstājot 3,3 kV sistēmu ar 25 kV sistēmu.

Projekta pirmais posms tiks īstenots specifiskā atbalsta mērķa «Nodrošināt konkurētspējīgu un videi draudzīgu TEN-T dzelzceļa tīklu, veicinot tā drošību, kvalitāti un kapacitāti» ietvaros. Pieejamais Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļu apmērs ir gandrīz 347 miljoni eiro, bet kopējās Rīgas virziena elektrifikācijas izmaksas ir 519 miljoni eiro.

Publicēts: 16.10.2017 16:35 [-0:+0]
Atslēgvārdi: dramatisks, dzelzceļš, elektrifikācija, situācija, tranzīts


Lasiet vēl

dzelzceļš

LDz vadītājs: Ķīnas kravu piesaistē Latvijai par labu nāk Eiropas noslogotā infrastruktūra 16.10.2017 16:34

LDz kopā ar Baltkrievijas dzelzceļu izstrādās jaunu ekspresvilciena piedāvājumu operatīvai kravu aps 03.10.2017 16:39

elektrifikācija

Kučinskis: Dzelzceļa elektrifikāciju nevar īstenot uz budžeta rēķina 17.01.2017 09:23

Pēc iespējas ātrāk realizēs dzelzceļa elektrifikācijas projektu 11.06.2013 11:58

situācija

Vējonis: Situācija Katalonijā nesasaucas ar vēsturisko situāciju Latvijā 04.10.2017 16:49

Tiesībsargājošās iestādes atkal sākušas pētīt situāciju ar savulaik Vīķei-Freibergai dāvinato dāvanu 04.10.2017 16:46

tranzīts

Vēstnieks: Krievija varētu pilnībā atteikties no kravu tranzīta caur Baltijas, tostarp Lietuvas, ost 19.10.2016 08:54

Eksperts: Ķīniešu investori vērtē gan nodokļu politiku, gan Latvijas māku uzvesties ar kaimiņvalstīm 06.06.2016 08:45